Yunan Adalari: Santorini

Paros adasında indik. Yaklaşık 2 saatlik bir zamanımız vardı. Mykonosta kalacak yer konusunda sıkıntı çektiğimiz için Santorini’de aynı şeyleri yaşamak istemedik. Bu nedenle kısıtlı zamanımızda bir internet cafeye gidip otel ayarlamaya çalıştık ancak çabalarımızın nafile olduğunu anlamamız çok kısa sürdü zira adada hiç boş yer yoktu (en azından online) Başa gelen çekilir deyip rıhtımda güzel bir akşam yemeği yedik. İkimizin de atalarının Selanik göçmeni olduğunu öğrenen restoran sahibi bayan bizimle uzun bir Türkiye sohbeti yaptı. Yemekten sonra Santorini feribotuna bindik. Saat 01:00 sularında feribotun kapısı açıldı ve kendimizi Santorini limanında bulduk. Veee ikinci şok. Yine merkez şehir ile hiç alakası olmayan bir liman, zifiri karanlık ve kalacak yeri olmayan bir çift. Üstelik bu sefer Mykonos taki gibi etrafta bir sürü simsar da yok. Sadece tek bir adam elinde gerçek olamayacak kadar güzel bir havuz ve otelin resmi üstelik odanın geceliği 60 euro ve merkezde olduğunu iddia etmekte. Adama inanmak o an tek seçenek gibi gözüktü. Bizi eski model Dacia arabasıyla Santorininin limandan şehre giden dolambaçlı yollarında (bilenler bilir memleketimin Bozyazı-Gülnar arasındaki yollarına çok benzeyen yollarında) götürürken kafamızda bin türlü soru işareti adamla muhabbet ettik. Rastladığımız Yunanlıların % 90 ı gibi en azından Selçuk, İzmir ve İstanbul olmak üzere memleketimizin bir sürünü yerini gezmiş. Hem merkezde hem gayet konforlu olan bu odanın nasıl high seasonda 60 euroya olduğunu sorduğumuzda otelini peyderpey yaptığını, bu odanın henüz inşaatının bittiğini ve ilk müşterilerinin biz olduğunu söyledi. İnanmaktan başka bir çaremiz olmadığı için otele kadar sabrettik. Otel gerçekten de yeni, merkeze yakın ve son derece temizdi. http://www.dreamislandhotel.gr/Şansımıza bir kere daha şükrettik. O gece hemen yatıp uyuduk. Sabah kalkıp kahvaltı ettikten sonra hemen bir acentaya gidip volkan turu ayarladık. Biraz merkezde hediyelik eşya dükkanlarını gezdikten sonra teleferiğe binerek inanılmaz Caldera manzarasını seyrederek old port a indik. Buraya teleferiğin yanısıra eşeklerle inmenin de hoş bir tecrübe olacağını öğrendik ancak biz cesaret edemedik.

Eski limanda bizi bekleyen teknemize bindikten sonra halen aktif olan volkana doğru yola çıktık. Uzun bir yürüyüşten sonra volkanın tepesine vardık. Manzara çok güzel ancak gidecek olanları uyaralım ayağınıza mutlaka eski püskü bir şeyler giyin zira sıcaktan ayağınızdaki her neyse eriyor.

Volkanın tepesinden tekneye döndük. Çamurlu sularda bir güzel yüzdükten sonra güneşin denize batışını izlemek için Oiaya doğru hareket ettik. Akşamüstü teknede dolmadaki (bildiğimiz yaprak sarma) ve şarap partisine katıldık. Tam güneş batışında yaklaşık 30 dakika yoga müziğine benzer bir müzik eşliğinde trans halinde güneşin denize batışını izledik.

Akşam merkezde gyros (bildiğiniz döner) ve waffle yeyip takı dükkanlarını gezip otelimize döndük. Ertesi sabah otelin havuzunda vakit geçirdik.

Daha sonra adayı gezmek için tek alternatifimizin belediye otobüsü olduğunu gördük. Ve bizim için çok önemli(!) bir şey yaparak araba iralamaya karar verdik. Acentadaki adam kesinlikle hız yapmamamızı zira adadaki tüm yolların yaklaşık 35 km olduğunu söyledi. Arabamıza atlayıp radyodaki Yunan müzikleri eşliğinde önce deniz kenarındaki turistik motel bölgesini daha sonra iç kısımlardaki köyleri ve adanın en tepesindeki manastırı gezdik. Daha sonra plajda zemini tamamen düz kayadan oluşan denize girdik. Adanın deniz fenerinde mola verdik.

Daha sonra akşamüstü güneşi batırmak için insanların evlerin terasında maç izler gibi sıralandıkları Oiaya yol aldık.

Maalesef arabayı teslim etmemiz gerektiği için güneşin batmasını beklemeden arabamızı teslim etmek için merkeze (Fhira) döndük. Gece muhteşem manzaraya karşı deniz ürünleri yedik.

Santorini (rüya adası) deki son gecemizin tadını çıkartıp otelimize döndük. Ertesi sabah yerel bir mekanda kahvaltı ettikten sonra Atinaya hızlı katamaran-feribotla gitmek üzere limana doğru hareket ettik.

Dip not:Santorini gezdiğimiz Yunan Adaları içinde en keyiflisi ve en şiriniydi. Eğer tek bir ada tercih edecekseniz kesinlikle Santoriniyi gezin derim.