San Diego: 4. Gün

San Diego’daki son günümüzü kuzey SD kıyılarını görmeye ayırdık. İlk durağımız bugünkü rotamızın en kuzey noktası olan Torrey Pines State Park. Burası şehrin biraz uzağında daha çok kafa dinlemek isteyenlerin, balina ve kuş gözlemcilerinin geldiği bir yer.

SD’da hava açık olmasına rağmen bu bölge bulutlu ve soğuktu. Birazcık sahil kıyısında oyalandıktan sonra güneye doğru ilerlemeye başladık. Yol üzerinde University of California, San Diego’yu (UCSD) ziyaret ettik. Kampüs oldukça güzel. Ama yine de bizimkinin (UCSC) yanında biraz zayıf. LP’de çok ilginç bir mimariye sahip olduğu belirtilen Geisel Library ise biraz hayal kırıklığı idi

Bir sonraki durağımız La Jolla. La Jolla sahil şeridi yarım mil boyunca uzanıyor. Aracımızı Children’s Pool adı verilen kısma yakın bir yere park edip yürümeye başladık.P1000661

Yukaridaki fotoğrafta görülen Children’s Pool (Çocuk Havuzu) çocukların yüzebileceği dalgasız bir bölüm yaratmak için inşa edilmiş ancak şimdilerde deniz aslanlarının kolayca karaya çıkabildiği ve dinlenmeye çekildiği bir yer haline gelmiş. Dalgakıranların üzerinde yürüyerek deniz aslarını oldukça yakından görmek mümkün.

La Jolla kıyıları birçok doğal mağaraya sahip. Bunları görmenin en iyi yolu da kano kiralamak.

P1000669 P1000667

La Jolla’nın ardından güneye doğru devam edip Pacific & Mission Beach’e geldik. Pacific Beach’in Ocean Front Walk denilen yaya ve bisiklet yolu yürüyüş yapan çifler, bisiklete binenler, koşanlarla dolu ve göz alabildiğine uzanan bir sahil şeridi.

Kafamızdaki California imajı burada kendini buldu. Nihayet bir tane patenci kız görebildik.

Crystal Pier adlı iskelenin üzerine kurulmuş evler (özel mülkiyet) de oldukça ilgi çekiciydi.

P1000678 P1000679 P1000672Birer smoothie alıp Ocean Front Walk’ta yürüdükten sonra Ocean Beach’in güneyinde yer alan ve gün batımının en güzel izlendiği noktalardan biri olan Sunset Cliffs Park’ta güneşin batışını seyrettik.

SD’daki son gecemizde “bu kadar meksikalının olduğu bir yerde meksika mutfağının tadına bakmadan dönmeyelim diyerekten” yine otelimizin bulunduğu Chula Vista bölgesinde yer alan “La Quinta Grill Mexican” restoranına gittik. Bir fine dining mekanı olması itibarıyla normal meksika restoranlarına göre birazcık pahalı olan ancak lezzet kalitesi ve canlı mariachi’si ile güzel bir ambiansa sahip La Quinta için notum 9.

Bu unutulmaz akşamın ardından bir macerayı daha noktalamış olduk. Ertesi sabah önce arabayla Los Angeles’a ardından da uçakla San Francisco’ya dönüp 4-20 Eylül 2010 tarihlerinde gerçekleşen California serüvenimizi noktalayıp çalışma hayatına isteksiz bir merhaba dedik.

5 thoughts on “San Diego: 4. Gün

1. Merhaba Turan Bey, güzel yorumunuz için çok teşekkürler. Son zamanlarda maddi sıkıntılar yüzünden biraz durulduk ancak en kısa sürede toparlanıp gezmeye devam edeceğiz. Bu arada biriken yazılarla arayı kapatmaya çalışacağız. Hoşçakalın.

2. Merhaba;
    Paylaşımlarınız çok güzel, sitenizi Aralık’ta planladığımız Amerika gezisi için araştırma yaparken buldum. Sizden aldığım ip uçları oldu, anlatımınız kadar fotoğraflarınızı da beğendim. Tüm dünyayı karış karış gezmeniz dileğiyle..

3. Çok teşekkürler. Aralık ayında keyifli bir seyahat geçirmenizi dileriz. Merak ettiğiniz başka konular olursa da elimizden geldiğince yardımcı olabiliriz.

İyi geziler.

4. Merhabalar Seyahatnameniz oldukça başarılı ömür boyu sağlıklı bir şekilde güzel seyahatler gerçirmenizi isterim.Nisan ayında eşim ve ben san diegoya gitmek istiyoruz bende tesadüfen ve iyi ki bulmuşum ki sizin bilgilerinizi ve görmüşlüğünüz sayesinde kafamda yumuşadı bu siteyi buldum.Eğer mümkünse özel olarak konuşabilirmiyiz.