San Diego: 3. Gün

San Diego’da gezilecek yerler oldukça fazla. Yapacak birçok aktivite var. Bugüne San Diego’nun tam karşısında, pasifik okyanusu ile SD kıyılarını birbirinden ayıran Coronado kasabasını ziyaret ederek başlamaya karar verdik. Coronado sahilleri ile de ünlü olduğu için belki okyanusa da girebiliriz diyerek havlularımızı, mayolarımızı da yanımıza aldık.

İlk durağımız Coronado Visitor Center. Buradan çevreye ilişkin bilgi ve harita aldıktan sonra görevlinin tavsiyesi üzerine aracımızı hemen yakındaki otoparka bırakıp sahile yürümeye başladık.

Coronado, 1850’lere kadar yerlilerin yiyecek toplama, balıkçılık ve jackrabbit denilen tavşanları avlamak için geldikleri boş arazilermiş. 1886’da ise iki girişimcinin bu alana Victorian tarzı bir otel kurmaya karar vermeleri üzerine bölge hareketlenmeye başlamış.

Etrafta oldukça güzel evler var. Oz Büyücüsü (Wizard of Oz) adlı hikayenin yazarı olan Frank Baum’un yaşadığı evin çok yakınımızda (1101 Star Park Circle) olduğunu öğrenince onu da ziyaret etmeye karar verdik. Gördük ki Frank Baum diğerlerine kıyasla oldukça sade bir evde kaleme almış eserlerini.

Oz Büyücüsü’nün yazarının evi(yukarıda) ve etraftaki diğer evcikler.P1000626 P1000617P1000624 P1000622

Bu güzel evciklerin arasında kısa bir yürüyüşün ardından Central Beach’e vardık.

Meşhur Hotel del Coronado hemen gözümüze çarptı. O tarafa doğru yürüyüp biraz fotoğraf çektikten sonra havlularımızı serip güneşin ve kumsalın tadını çıkardık. (yıllar sonra gelen edit: 2014 yılında Marilyn Monroe’nun Some Like It Hot filmini izlerken ya ben burayı bir yerde gördüm dedim. Neden sonra hatırladım ki burası San Diego idi. Ancak filmde burasının Florida olduğu söyleniyordu. Yok ya olamaz dedikten sonra araştırdım ki film San Diego’da çekilmiş 🙂 ilginç bir anı oldu benim için)

Tam sıcakladık “hadi bir de okyanusa dalıp çıkalım” dedik. Ne de olsa ABD’de yaşayan arkadaşlarımız Santa Cruz’a göre burada suyun daha sıcak olduğunu söylemişlerdi. İnsanlar çimiyorlardı ama yok arkadaş burada da su çok soğuk. Şöyle tadına vararak yüzemedikten sonra girmenin ne anlamı var deyip vaz geçtik.

Bir sonraki durağımız Coronado’nun karşı ucundaki Ferry Landing. Burası çeşitli zanaatkarların eserlerini sergiledikleri tezgahlar, dükkanlar ve SD manzaralı restoranlar ile çevrili şirin bir yer. Tur feribotlarının da kalkış noktası aynı zamanda.

P1000635 P1000627

Birşeyler atıştırıp birkaç hediyelik eşya aldıktan sonra yolumuza devam ettik. Önce yakınlardaki Point Loma Denizfeneri’ni görelim dedik ancak park saat 5 de kapandığı için içeri giremedik. Belki bir alternatif yol vardır derken askeri üssün girişinde bulduk kendimizi. Nöbet tutan asker ağalarla bir Hakan Şükür-Galatasaray muhabbetinin ardından parktan başka sivillerin girebileceği bir yer olmadığını öğrenerek rotamızı Historic Old Town’a çevirdik.

Old Town’a geldiğimizde öncelikle LP’de görülmeye değer olarak adlandırılan tepedeki anıtları ziyaret edelim dedik. Fakat gördüğümüz manzara sarfettiğimiz emeğe değmedi. Meksika tarafından hediye edilmiş olan El Charro Anıtı ve diğer “tarihi” eserler pek matah şeyler değil (arap çıktı). Kısacası Presidio Hill zaman kaybı oldu.

Presidio Hill’in ardından son durağımız olan Old Town’a geldik. Burası oldukça ufak bir yer, park yerinde aracımızı parketmek için yarım saate yakın dolaşmak zorunda kaldık. Ancak sonrasında gördüğümüz manzaradan memnun kaldık. Bu kadar zamandır ABD’de olmamıza rağmen ilk kez bir kovboy kasabası gördüğümüzü farkettik. Her ne kadar binalar rekonstrüksiyon da olsa orjinallerine sadık kalınarak inşa edilmişler ve 1800’lerde San Diego’daki yaşamı anlamak açısından başarılı.

P1000646 P1000640 P1000642 P1000643P1000645 P1000652Old Town’da birçok turistik meksika restoranı da bulunuyor. Turistik olmasın diye akşam yemeğini burada yemeyelim dedik ve Gaslamp Quarter’da birşeyler atıştırıp otelimize dönerek bir günü daha geride bıraktık.