1.Gün – Malaga

2008 yılının Eylül ayında, Şeker Bayramı tatilinin 9 güne çıkmasını iyi bir tatil fırsatı olarak değerlendirdik ve bayram tatilini yıllık izinlerimizle birleştirerek İspanya biletlerimizi aldık. Böylece Endülüs ve Katalonya bölgelerini kapsayacak olan seyahatimizin temellerini atmış olduk.

Yurtdışına gittiğimizde sadece bir şehirle sınırlı kalmayı pek tercih etmediğimizden 7 gün sürecek olan seyahatimizin güzergahını sırasıyla Malaga, Granada, Sevilla ve Barselona olarak belirledik. Böylece 5 Ekim 2008’de THY’nin TK 1855 sefer sayılı uçağıyla saat 07:40’da Atatürk havalimanından havalandık ve yerel saatle 10:00’da Barselona El Prat havalimanına vardık.

Barselona’dan Vueling Airlines ile saat 13:15 uçağı ile Malaga’ya geldik. Uçuşlarımız arasında 3 saat olması bize Barselona havalimanını tanıma ve A terminaline inen THY uçağından C terminalinden kalkan Vueling uçağımıza geçmemiz için yeterli vakit sağladı. Benzer planlar yapacak olanların check-in bankosunun uçustan 45 dakika önce kapandığını ve El Prat havalimanının A terminalinden C terminaline geçmenin 15 dakikalık yürüyüş gerektirdiğini hesaba katarak iki uçuş arasında en az 1.5 saat bırakmalarını tavsiye ederim. Zira bundan kısa sürede geçiş yapmaya çalışmak biraz fantezi olabilecektir.
Yaklaşık 1 saatlik uçuşun ardından Malaga havalimanından şehir merkezine İspanya’nın tren işletmesi RENFE’nin treni ile ulaştık (ücret kişi başı 1.30€). Havalimanı ile şehir merkezini bağlayan tren hattı tam bir şantiye alanının içinden geçiyor ve insanın aklında hiç de hoş izlenimler bırakmıyor.
Neyse ki Malaga’nın içi yolda gördüğümüz görüntülerden oldukça uzak. Malaga tren istasyonundan otelimizi bulmamız oldukça kolay oldu. Öyle ki haritamız dahi olmadan otelin tabelalarını izledik ve 10 dakikalık bir yürüyüş sonrası otelimizdeydik. İki yıldızlı Hotel Zeus (gecelik 50€) oldukça temiz ve konforlu idi. Ayrıca, resepsiyondakiler de oldukça güler yüzlülerdi ve İngilizce konuşabiliyorlardı. Yerel dili bilmenin önemini İspanya’da gerçekten iyi anladık. Zira daha sonra birçok yerde başımıza geldiği gibi İspanyollar İspanyolca’dan başka bir dil bilmiyorlar. Mesela Fransa’da İngilizce sorduğunuz sorulara Fransızca cevap verirler, keza sizin dediğinizi anlar ama İngilizce konuşmaz. İspanya’da ise durum farklı. Anlamıyorlar.
Şehir otelimize 20 dk mesafede idi ve bu nedenle Rio Guadalmedina’nın kıyısından yürüdük ve Paseo de Espana’dan geçerek Malaga merkezine ulaştık.

Şehir merkezine varır varmaz Malaga’nın müslüman valilerinin kale-sarayı Alcazaba’yı ziyaret ettik. Şansımıza giriş o gün ücretsizmiş. Yüzümüzde tatlı bir tebessüm ile dalıverdik Alcazaba’ya. Şehrin panaromik bir görünümünü sunan Gibralfaro tepesinin etekelerindeki Alcazaba havuzları, su yolları ve bahçeleriyle oldukça huzurlu bir yer.

(Gibralfaro tepesine çıkarken Malaga, solda boğa güreşi arenası)
Alcazaba’nın ardından 1881 yılında Malaga’da doğan ancak 9 yaşına gelince ailesi ile birlikte İspanya’nın kuzeyine göç eden kübizmin öncülerinden Picasso’nun eserlerini görmek üzere Museo Picasso Malaga’yı (kişibaşı 6€) ziyaret ettik. Doğrusunu söylemek gerekirse resimlerin bazıları ilkokuldaki kardeşlerimizin elinden çıkmış gibiydi.
Picasso’nun (tam olarak anlayamadığımız) eserlerini gördükten sonra akşam yemeğimizi Lonely Planet rehberimizde tavsiye edilen restoranlarından biri olan Clandestino Restaurant’da yedik. Ahtapot, karides, yengeç ve çeşitli deniz ürünlerinden oluşan Atlantico salata, köri soslu tavuk ve beef tartarın tadına bakarken ev yapımı riojalarımızı yudumlamayı da unutmadık. Clandestino’nun riojası tadı güzel olmakla birlikte, genizde biraz yakıcı etki yapan gövdeli bir genç kırmızıydı. Hesap 45€.
Clandestino’daki yemeğimizin ardından (biraz marine edildiğimiz havasına kapılsamda moral bozmadım) Molina Lario caddesinden geçip sokak çalgıcılarının ezgileri ile kulaklarımızın pasını attıktan sonra İspanya’daki ilk gecemizi sonlandırdık.

2 thoughts on “1.Gün – Malaga

1. Merhaba,

Malaga’ya gidecekler icin otomobil muzesini de tavsiye ederim. “Museo Automovilistico” Cok genis bir klasik otomobil sergileri var.