Los Angeles – 1.gün

Honolulu’dan sabah 8 de kalkan uçağımız 16:30 da Los Angeles’a indi. Otelimiz Radisson Los Angeles Airport’a 5 dk içinde vardık ve vakit kaybetmeden arabamızı kiraladık. Plan öncelikle arabayı parkedip yürüyerek Santa Monica Pier de gezmek, daha sonra da karnımızı doyurmaktı. Nitekim GPS  yardımı ile haritada denize çok yakın görünen bir caddeye ulaştık ve arabamızı sorunsuzca parkettik. Daha sonra arabadan inip yürümeye başladık. 10-15 dk içinde sahile varırız diye düşünürken hangi yöne gideceğimizi sormak için bisiklete binen bıyıklı bir amcaya yol sordum. Amca yüzüme umutsuzca bakıp ingilizce bilmediğini ifade etti. Bunun üzerine hhy’ye dönüp ‘bu sizin ekipten olmalı dedim’. malum 2 ay boyunca Güney Amerikayı karış karış gezip İspanyolcasını epey ilerletmişti. Gerçekten de adama iki kelime ispanyolca söyleyince gringonun gözler sevinçle parladı. Yaklaşık 15 dakikalık sohbet sonucu ise bizim için pek hoş değildi. Zira haritada yürüme mesafesinde gözüken yerin otobüsle en az 20 dk. süreceğini öğrendik. Başlangıçta gringoya pek itibar etmedik ancak GPS yardımıyla (birkaç kez de kaybolarak) yaklaşık 45 dk.lık Los Angeles otobanlarındaki yorucu yolculuktan sonra bu sefer gerçekten Pier’e yakın bir Meksika lokantasına açlık ve yorgunluktan bitkin düşmüş halde kendimizi attık. Meksika yemeklerine memleketten de biraz aşinaydık ancak cilantro denen ve görünüş olarak maydanozun aynısı olup da keskin aroması ile yemeklerin tadını oldukça değiştiren bir ot (sanırım bizde kişniş olarak bilinmekte) damak tadımıza pek uymadı. Neyseki bolca Taco ile karnımı doyurdum. hhy zaten alışık olduğu için afiyetle yedi. Kızlar da aç kalmadılar. Yemek sonrası Santa Monica Pier’e gittik. Buralar muhtemelen gündüz çok hareketlidir ancak ABD’de artık alışık olduğumuz üzere saat çok geç olmamasına rağmen ortalıkta hiç kimse yoktu.

Adet yerini bulsun diye renkli dönmedolabın birkaç fotoğrafını çektik.

Biraz iskelede yürüdük. Hava oldukça soğuk, biz de yorgun olduğumuz için arabayla biraz dolaşmaya karar verdik. Bu arada Los Angeles’ın gerçekten de ne kadar geniş bir alana yayılmış olduğunu farkettik. Arabasız bu şehirde yaşamak mümkün değil. Bir yerden bir yere gitmek ise rush hour dışındaki saatlerde bile son derece meşakkatli. Bu nedenle hhy özellikle sonlara doğru direksiyon başında neredeyse isyan etti, başına ağrılar girdi.

Sunset Boulevard denen caddede arabayla biraz gezindik. Burası tamamı 39 km.den oluşan bir cadde. Los Angeles Downtowndan başlayıp Pasifik Sahiline kadar boylu boyunca şehrin içinden geçiyor. Hollywood ve Beverly Hills gibi popüler mekanlara da bu caddeden ulaşılıyor. Biz uyku ve yorgunluğumuzun elverdiği ölçüde turlayıp çok geç olmadan otelimize döndük.