La vita e bella: Sürpriz durak San Gimignano

İtalya turumuzda planlama yaparken Venediğe iki gün ayırmışttık. Ancak ilk gün şehrin hemen tamamını gezdiğimizi düşündüğümüz için ve de havanın oldukça yağmurlu olması nedeniyle rotamızı biraz kuzeydeki Treviso şehrine çevirdik. Burası Benetton’un şehri olarak biliniyor. Yaklaşık 45 dakikalık bir yolculuk sonrası Trevisoya vardık. (Maalesef fotoğraf çekemedik. Foto internetten)

Burası içinde kanallar ve köprüler olan, Arnavut kaldırımlı yolları ile şirin bir şehir ancak sağanak yağmur peşimizi bırakmadı ve şehrin içinde arabayla birkaç tur attıktan sonra planımızda gece konaklamayı düşündüğümüz Floransa’ya doğru yola çıktık.

Yaklaşık 3 saatlik keyifli bir otoban yolculuğu sonunda Floransa’ya vardık. Yolda AutoGrill denen benzin istasyonu ve diğer ihityaç tesislerinin bulunduğu yerlerde mola vererek İtalyan yemeklerinin tadına baktık. Auto Griller uygun fiyatları ile İtalya otobanlarında hayat kurtarıcı olabilir. Tavsiye ederim.

Floransa’da şehrin biraz dışında otobanın hemen yanında İbis Hotel’e vardık. Konaklayacağımız tesisleri hep otoban çıkışına yakın seçmenin oldukça mantıklı bir karar olduğunu söyleyebilirim. Zira şehir içinde araba kullanmak biraz sıkıntılı olabiliyor.

Otele eşyalarımızı bıraktık ve resepsiyondaki görevlinin tavsiyesiyle yakınlardaki ortaçağ kasabası San Gimignano’yu görmek üzere yola koyulduk. LP rehberimizde hakkında oldukça övgüyle bahsedilen bu kasaba her nasılsa plan yaparken dikkatimizi çekmemişti. Muhteşem dağ yollarında kah kaybolup kah yolumuzu bularak kendimizi bir anda meşhur üzüm bağlarının bölgesi olan Toscana’nın keyfini çıkarırken bulduk. San Gimignano’ya vardığımızda arabayı hemen yakındaki otoparka parkettik ve kelimenin tam anlamıyla”Ortaçağ” kasabasını keşfetmeye başladık.

San Gimignano öyle iyi korunmuş ki kendimi ortaçağ döneminde geçen bir film setinde sandım desem hiç abartmam doğrusu. Sanki bir tek balon eteğim ve dantelli başlığım eksik.

San Gimignano dönemin yüksek kuleleri sebebiyle “Ortaçağın Manhattan’ı” olarak da adlandırılmakta. 12. ve 13. yy da aristokrat ailelerin yaptırdığı 72 kuleden sadece 14 tanesi günümüze kalmış. Bazı kulelerin yüksekliğinin 50 metreyi bulduğunu ve bunun şehrin zenginlik belirtisi olduğunu öğreniyoruz.

Bu önemli ortaçağ şehri de UNESCO Dünya Miras Listesi’nde bulunuyor. Ayrıca sadece turistik olmakla kalmıyor, burada hala yaşanıyor da. Bunun en bariz belirtisi çatılardaki rahatsız edici antenler. Ortaçağ şehrinde yaşıyorlar diye televizyon izlemeyecek değiller tabi ki. Üstelik cadı avı da çok gerilerde kaldı.

Bu güzel kasabanın ruhunu yaşamanın en güzel yolu yürümek. Siz de benim gibi sokak aralarında hayaller kurabilir ve hediyelik eşya dükkanlarına göz atabilirsiniz. Papillon gibi şarap, peynir ve her türlü etin satıldığı dükkanların hayranıysanız; burası sizin yeriniz.

Bir de Lonely Planet rehberinin önerdiği “Gelateria Di Piazza” da mutlaka dondurma yemelisiniz. Şimdiye kadar yediğiniz dondurmaları unutturacak kadar iddialı. Demedi demeyin…

5 thoughts on “La vita e bella: Sürpriz durak San Gimignano

1. italya her zaman hem yemek hemde gezmek adına favori ülkelerimden olduğu için, okumaya italya yazılarından başladım:) italya yazıları çok güzel.okudukça tekrar gitmiş gibi oldum.kalemine sağlık…
    gezenyer den sevgilerle…

1. Selim bey merhaba,
      Biz kiralık araba ile Floransadan gitmiştik. Toplu taşıma ile sanıyorum biraz zor olur zira biraz sapa bir bölgede kalıyor.

2. Roma’dan emin değilim ama Floransa’dan otobüs var; hatta ben sağanak yağmurlu bir günde San Gimignano Floransa’ya tren biletimi yakmamak için yolu uzatınca üzülmüştüm. Aynı bölge (eyalet) içinde kalan şehirler arasındaki aktarmasız ulaşım daha kolay olmalı. s8e0.wordpress.com/2011/10/06/siena-san-gimignano-yolculugu/

3. Biz Floransadan Poggibonsi ye trenle ordan da otobüsle gitmiştik. Zaten treden inince hemen kapısında otobüs durağı var. Çok kolay isterseniz Floransadan otobüs (sehirlerarası) da var. Çok güzel bir yer gerçekden görülmesi gerekir tabii Ortağçağ kasabalarını seviyorsanız. Sizde çok güzel anlatmışsınız. Sitenizi zevkle okuyorum şimdilik gördügüm yerleri okuyorum tekrar gitmiş gibi oluyorum çok teşekkürler.