Kuzey Ege 1-Sivrice-Babakale-Sokakağzı

Yaz tatilimizin son kısmında önce doğduğum yer ve annemin memleketi olan Çanakkale’ye yolumuz düştü. Birkaç gün yazlıkta dinlendikten sonra gezgin bir aile olarak yine yollara düştük. Bu sefer rotamızı Assos ve ardından Ayvalık olarak belirledik. Sabah erkenden Çanakkale’den yola çıkıp Ezine’yi geride bıraktıktan sonra Ayvacık’tan sonra Assos tarafına döndük. Birazcık dar ama bir o kadar da keyifli bir yolda yaklaşık 45 dk ilerledikten sonra Assos’un girişine vardık. Çanakkalede yaşayan arkadaşlarımızın önerileri ile oldukça turistik ve bir o kadar da pahalı olan Assos’un merkezinde değil de daha batıdaki Sivrice köyünde kalmaya karar verdiğimiz için sağa dönüp yaklaşık 20 km daha ilerledik. Bektaş köyüne varınca soldan Sivrice tabelasını takip ederek dağlardan deniz kenarına doğru inmeye başladık. Bu iniş esnasında tam karşıda olanca heybetiyle Midilli adası görünüyordu.

Manzara daha şimdiden bizi heyecanlandırmıştı. Tozlu yoldan kıvrıla kıvrıla sahile indik. Kalacağımız yer olan Villa Natura’yı kolayca bulduk.

Burası tavsiye üzerine geldiğimiz bir butik pansiyon-otel. Biz aslında taş evdeki odalardan birinde kalmak istemiştik ancak tesadüfen o dönemde Feminist Kadınlar Derneği çalıştayı için gelen misafirler nedeniyle bizi biraz arka kısımdaki prefabrik tesise yönlendirdiler. Yine de bir gece kaldığımız için pek sıkıntı olmadı.

Odaya eşyalarımızı bıraktıktan sonra hedefimizde ülkemizin ve de Asya kıtasının en batı noktasındaki bir balıkçı köyü olan Babakale vardı. Yollar oldukça dolambaçlı ama bence buralara kadar gelmişken Babakaleye uğramak şart.

Babakale gerçekten de küçücük bir balıkçı köyü. Adeta unutulmuş ve terkedilmiş bir havası var. Tepedeki kalesi Osmanlı döneminde yapılan en son kale imiş. Bir balıkçı limanı, kalenin arkasında küçük bir meydan ve etrafında kurulu evlerden oluşan bu yerleşim yerinin bizi çeken en önemli noktası ise Uran Otel ve restoranı oldu.

Burası köyün yerlisi Mustafa Bey tarafından işletilen ve son zamanlarda özellikle restoranıyla adından sıkça söz ettiren bir mekan. Mustafa Bey’le sohbetimizde ünlü olmasının öyküsünü de öğrendik. Birkaç yıl önce bir yaz günü mekanın kalabalık olduğu bir anda restorana iki kişi gelmiş ve birtakım siparişler verdikten sonra mekan sahibini sohbet etmek için masaya çağırmışlar. Ancak ortalık oldukça kalabalık olduğu için kendisi davete icabet edememiş ve yerine aşçısını göndermiş. İki meçhul adam da yemeklerini yiyip kalkmışlar. Bir hafta sonra komşusu telefon etmiş ve mekanının Vedat Milor tarafından gazetede tanıtıldığını öğrenmiş. Meğer meçhul misafirlerden biri ünlü gurme Vedat Milor imiş. Daha sonra Vedat Bey  telefon etmiş ve bu sefer televizyon çekimi için tekrar restoranı ziyaret etmiş.

Uran restoranın en ünlü spesiyali kalamar tava imiş. Ancak Mustafa bey geçen yaz Midilli adasına gitmiş ve gördüğü her restoranda ahtapot sipariş etmiş. Daha sonra kendisi bir tarif üretmiş. Gerçekten de şimdiye kadar yediğimiz en lezzetli ahtapotlardan birini ortaya çıkarmış. Bence kısa bir süre içinde ahtapotu da spesiyalleri arasına girecek. Biz güzel yemekler ve manzaranın keyfini çıkarıp ziyaret sertifikamızı aldıktan sonra tekrar otelimizin bulunduğu mevkiye doğru yola koyulduk.

Dönüş yolunda klasik mimarisiyle Çanakkale köylerinin içinden geçtik.

Hedefimiz küçücük bir koy ve hemen deniz kenarındaki butik motel ve pansiyonlarıyla Sokakağzı köyüydü.

Burası kelimenin tam anlamıyla sakinlik, huzur, tertemiz ve serin bir deniz arayanlar için ideal bir yer. Etrafta lüks olmayan ancak oldukça temiz ve konforlu görünen pek çok konaklama tesisi mevcut.

Bence bu yaz girdiğimiz en keyifli ve serinletici denizdi. Karşıdaki Midilli manzarası, sakin bir kumsal, birkaç tekne, sahilde tembellik eden insanlar, ancak asla kimsenin kimseyi rahatsız etmediği bir ortamda oldukça güzel vakit geçirdik. Akşamüstü sahilden kısa bir yolculuk sonrası otelimize döndük ve bira eşliğinde günbatımını seyrettik.

Gece denizde yakamoz, karşıda Midillinin ışıkları, gökte yıldızlar ve ortamda sadece huzur vardı…