Kızıl Ada Ikaria- adaya varış

Samos’un en sevdiğimiz özelliklerinden bir tanesi de nispeten serin bir ada olması. Özelikle akşamları son derece güzel bir esinti günün sıcaklığını atıp rahat uyku uyumanızı sağlıyor. Biz de çok güzel bir uyku sonrası sabah balkona çıktığımızda aşağıda gördüğünüz manzaraya uyandık. Oldukça doyurucu olan kahvaltı ve bu güzel manzaradan büyük bir keyif aldık.

IMG 1307

Bugün artık Ikaria’ya gidecek gemiye binmeye hazırdık. Ancak Hellenic Seaways e ait gemi Samosun diğer ucundaki Karlovassi isimli limandan saat 16:55 de kalkacaktı. Bu nedenle gündüz yine Gagou beachin keyfini çıkartıp öğle yemeğimizi de beachde yedikten sonra Karlovassi’ye doğru yola koyulduk. Burada birkaç noktaya dikkat çekmek istiyorum. Genel olarak Yunan adalarının çoğunda plajlara giriş ve şemsiye-şezlong için ekstra para ödenmiyor. Hemen plajın arkasında olan tavernada zaten birşeyler yiyip içtiğiniz için kimse sizden ekstra ücret talep etmiyor. Hatta çoğu yerde kimse sizin yiyip içtiğinizin bile farkında olmuyor. Üstelik bu beachlerde yediğiniz veya içtiğiniz şeyler oldukça makul fiyatlarda satılıyor. Örneğin Greek coffee 1 euro, frappe 2 euro. Yiyecekler de aynı şekilde makul fiyatlarda. Çok nadir birkaç beachde ise 2 şezlong ve 1 şemsiye için toplam 4 euro para ödedik. Bizim Çeşme-Bodrum hattındaki beachlerle kıyaslayınca gerçekten de komik denebilecek fiyatlar söz konusu.

Karlovassi, Samos un merkezi Vathi den sonra adanın 2. büyük yerleşim yeri. 35 km lik yol yaklaşık 45 dakika sürüyor. Yol üstünde Kokkari isimli çok şirin ve bir o kadar da turistik bir köyden ve adanın güzel plajlarından biri olan Tsamadou ve Lemonaki plajlarının önünden geçiliyor. Keyifli bir yolculuk sonrasında Karlovassi ye vardık. Karlovassi oldukça sakin, hatta liman bölgesi hariç terkedilmiş bir kasaba havasındaydı. Limana vardığımızda artık alıştığımız üzere araba sırasına arabamızı parkedip feribot gelene kadar bir kahve içmek üzere rıhtımda yanyana duran şirin tavernalardan birine oturduk. Adalarda yeme-içme için oturduğumuz hemen her mekanda ücretsiz wi-fi hizmetinin olduğunu belirtmek isterim. Bence özellikle sosyal paylaşım ağlarına meraklı insanlar için çok güzel bir uygulama.

Kahvelerimizi içerken ufuktan Hellenic Seaways feribotu göründü. Ancak NEL lines feribotundan farklı olarak oldukça hızlı hareket eden ve çok seri manevra yapabilen geminin limana girip yanaşması göz açıp kapayana kadar gerçekleşti.

IMG 0934

Biz de arabamızın içinde beklemeye başladık. Görevliler gideceğimiz yere göre arabaları tekrar düzene sokup ön cama Ikaria yazan bir kart koydular. Önce Mykonos yolcuları bindi ve sonrasında da hızlı bir şekilde gemiye girip otoparka arabamızı bıraktık ve yine kafeteryaya çıktık.

IMG 0935

IMG 0936

IMG 0938

IMG 0939

Oturduğumuz yerin hemen karşısında oldukça büyük bir oyuncakçı olması özellikle kızımızın çok hoşuna gitti. Hellenic Seaways gemileri, NEL Lİnes ınkilere göre oldukça yeni, konforlu ve modern. Dolayısıyla yolculuk da daha kısa sürdü. Ancak özellikle Ikaria ya yaklaşırken hızın da etkisiyle gemi epey sallandı. Özellikle deniz tutmasından muzdarip olan kişiler uzun yolculuklarda bu tarz gemilerde sıkıntı yaşayabilir.

Sonunda Ikaria gözüktü. Ancak biz özellikle geminin sallanmasından oldukça etkilendiğimiz için pek çevremizle ilgilenemedik. Anons sonrası aceleyle arabamıza geçtik.

IMG 0958

Ikarianın 2 tane büyük limanı var. Doğudaki liman Agios Kirikos, kuzeydeki ise Evdilos limanı. Özellikle Yunan Adaları arasında aktarma ile seyahat etmeyi planlayan gezginlere önerim mutlaka adada kaç tane liman olduğunu  ve sizin geminizin hangi limandan kalktığını iyi araştırmanız yoksa oldukça büyük sıkıntı yaşayabilirsiniz. Başka bir tavsiyem de bu aktarmaların arasında mutlaka makul bir zaman bırakmanız, çünkü rötarlar oldukça sık ve tam zamanında kalkacağını ümit ettiğiniz bir feribota güvenip adada 2-3 gün fazladan geçirmek zorunda kalabilirsiniz. Yeri gelmişken adalar arasındaki feribot seferleri ve biletleri için www.gtp.gr, www.ferries.gr ve www.feribot.net sitelerini kullanabilirsiniz.

Bizim limanımız kuzeydeki Evdilos limanıydı. Burası özellikle adanın en turistik yeri olan Armenistis bölgesine en yakın liman ve bizim kalacağımız otel de o bölgede olduğu için mümkün mertebe en yakın limanı tercih ettik. Bunda da ne kadar isabetli bir karar verdiğimi gemiden başdönmesi ile inip de adanın dar ve dolambaçlı yollarında araba sürmeye başladığımızda anladım. Adanın esas limanı olan Agios Kirikostan Armenistis sadece 40 km ancak bizimle aynı otelde kalan Norveçli aile bu yolu yaklaşık 2 saatte geldiklerini söyledi.  Biz de yaklaşık 16 km lik mesafeyi ancak 40 dakikada alabildik ama vardığımızda karşılaştığımız manzara gerçekten de herşeye değerdi.

3 thoughts on “Kızıl Ada Ikaria- adaya varış

1. arkadaşım yazınızı okudum tşk ederim..bende gideceğim lakin kamp kurmak istiyorum..önerebileceğiniz kamp yerleri varmı

2. Merhabalar,
    Yazıı çok keyifli.Bizde bu rotayı bu yaz kendimiz için düşünüyoruz.

Ancak bir konuda görüşünüzü almak isterim.Sisam a Türkiye’den araç ile geçiş yok sanırım?
    İkeria ya araçla geçtiğinizi anladım yazıdan.Sisamda mı araba kiralama yaptınız?

Teşekkürler.

1. Merhabalar Dinçer,
      Samos’a maalesef arabayla geçiş yok. Biz bebeğimizle beraber gezdiğimiz için arabaya çok ihtiyaç duymuştuk.O nedenle önce Çeşme’den Sakız adasına geçtik. Çeşme’den Sakız’a arabayla geçiş yapabiliyorsunuz. Sonrasında Sakız’dan Samos’a, birkaç gün sonra da Samos’dan İkaria’ya geçiş yaptık. bu destinasyonlardaki feribot günlerini öğrenirseniz daha kolay planlama yapabilirsiniz. Ancak bu kadar uğraşmak istemezseniz, Samos’dan araba kiralayarak da İkaria’ya geçebilirsiniz. Keyifli geziler dilerim…