Ukrayna’da Yaz: Kiev 3. Gün

Gece trenle  Ukrayna’dan ayrılacağımız için Kiev’deki son günümüze valizlerimizi tren istasyonuna getirerek başladıktan sonra şehri gezmeye devam ettik.

İlk durağımız Kiev’in en ünlü meydanı olan Maidan Nezalejnasti (Bağımsızlık Meydanı). Burada Bağımsızlık Anıtı, Kiev’in Kurucuları Anıtı, Otel Ukrayna, Büyük Postahane binası, alışveriş merkezi ‘Hlobus’ ve başka önemli tarihi binalar bulunuyor.

P1070011 P1060989Resimlerden de anlaşıldığı üzere burası çok büyük, süslü, güzel bir alan. Devamlı aktif ve oldukça hareketli. Siyasi olaylar için de oldukça geleneksel bir yer olan bu meydan Ukrayna tarihindeki önemli protestolara ev sahipliği yapmış. Bu yazıyı kaleme aldığımız tarihlerde de Bağımsızlık Meydanı yine protestoların merkezindeydi (bkz aşağıdaki internetten alınmış resim).ukraine protests

Maidan Nezalejnasti’den sonra Khreshchaytk Bulvarınından kuzeydoğu yönünde ilerleyerek Avrupa Meydanına (European Square) yürüdük. Avrupa Meydanından Mykhaila Hrushevskoho sokağına dönünce Türk takımlarıyla maçlarından hatırladığımız Dinamo Kiev stadının girişini görmek tatlı bir raslantı oldu.P1070023

Sonra üzerinde korkunç yaratık heykellerinin bulunduğu Chimera evini aramayı başladık. Yol üzerinde gördüğümüz Merkez Bankası binası ilgi çekiciydi.

Chimera evine doğru ilerlerken, küçük bir meydan gördük ve adının Ivana Franka olduğunu öğrendiğimiz bu şirin meydanda biraz oturup vakit geçirdik. Otururken gördüğüm bir asker figürü bana yabancı gelmeyince gidip altında ne yazıyor diye baktım. Şvayk. Hımm kimdi bu derken bir anda hatırladım: Aslan Asker Şvayk. Vayyy be nereden bilebilirdim belki 20 sene evvel okuduğum Yaroslav Haşek’in romanındaki karakterin bir heykelini bir gün görebileceğim.

Sonradan anladık ki burası ünlü Ivana Franka tiyatrosunun bulunduğu meydanmış ve buradaki heykeller de ünlü tiyatrocu-aktörler için dikilmiş. Benim Şvayk’da tiyatronun kurucusu Gnat Yura’nın bir oyununda bu rolü oynamasından dolayı oradaymış 🙂

Ivana Franka meydanından sonra Chimera evine vardık. Evinin üzerinde garip şeyler bulunuyor. Ama korkunç değildi. Bina şu anda hükümet binası olarak kullanılıyormuş.

Chimera evinden sonra tekrar Avrupa Meydanına doğru gittik. Volodymyrs’kyi caddesinden Volodymyr tepelerine tırmanmaya başladık.  Parka girerken Kiev’in 1500. yılı ve SSCB’nin 60. yılını kutlamak üzere 1982’de yapılmış olan Milletlerin Kardeşliği Anıtı’nı da uzaktan görme şansını yakaladık.

P1070049 P1070057 P1070056 P1070052Volodymyr tepeleri şehirden uzaklaşmadan yeşillik arayanlar için çok güzel bir yer. İçerisinde meşhur prens Muhteşem Volodymyr’in bir heykelini görmek de mümkün. Heykelin olduğu noktadan görülen Dinyeper sahilleri ve Kiev manzarası ise etkileyiciydi. P1070053

Volodymyr tepeleri oldukça büyük bir alanı kaplıyor ve St. Andrew’s Kilisesine kadar uzanıyor. Sonuna kadar gitmeye karar verdik. Haritaya bakınca yolumuzun üzerinde 1905 yılında açılan ve St Michel Manastırı bulunduğu tarihi bölge ile Dinyeper kıyısındaki Podil bölgesini birbirine bağlayan funikülerin olduğunu görünce geçip geçemeyeceğimizi merak ederek yürümeye devam ettik. Neyse ki altından geçebildik.

Sonunda St. Andrews Kilisesinin yanından geçip hediyelik eşyalar, eski sovyet antikaları, resimler ve Ukrayna’nın geleneksel matruşkalarının satıldığı Andriyviskyy Yokuşu’na ulaştık.

Dünkü rotanın aksine bu sefer Andriyviskyy Yokuşu’nundan biraz yukarı çıkıp Peyzajna Heykeller patikasına ulaştık. Burası turistler ve çocuklar için harika bir yer. Patikada aşağıdaki krokide görebileceğiniz değişik atraksiyonlar yer alıyor. Patikada yürüyerek hem temiz hava almak hem de bu ilginç eserleri görmek mümkün.

Peyzajna’dan sonra akşam yemeğini için Andriyivskyy Yokuşu’ndan aşağı yürüyüp Puzata Hata’nın yolunu tuttuk. Yemekten sonra trenimizin kalkış vaktine kadar Podil bölgesini dolaşmaya karar verdik. Cafeler, heykeller, Dinyeper kıyıları derken zamanın nasıl geçtiğini anlamadık. Daha çok vakit var diye düşünürken kendimizi trene doğru koşarken bulduk. Neyse ki yetiştik!

Bir sonraki durağımız Beyaz Rusya’nın başkenti Minsk. Ancak blogta daha evvel Minsk’i yazdığımız için (okumak için tıkla) macera Brest ve Belavejskaya Pushcha Milli parkı yazıları ile sürecek.

2 thoughts on “Ukrayna’da Yaz: Kiev 3. Gün

1. Merhaba, yorumlarınızı çok beğenerek okudum.
    Nasip olursa 7 Temmuz gibi ben, eşim ve 2 kızımla birlikte bizde Ukrayna ve Belarus gezisi düşünüyoruz. Bir kaç sorum olacak.
    Öncelikli olarak gönül rahatlığı içerisinde ( domuz ve ürünlerinden sakınarak) yemek yemek mümkün mü?
    Kiev’den Belarus’a trenle nasıl geçebiliyorum. Detaylı olarak anlatabilir misiniz?( başka iletişim yolları da olabilir.)
    oralarda bize rehberlik yapabilecek tavsiye edebileceğiniz birileri var mı?
    teşekkürler

2. kievden minsk e direk tren var. kiev tren garında turist ofiside var .pasaportunuzla bilet alabilirsiniz.