İlk defa Yeni Dünya – New York City 1.gün

Uzun zamandır planladığımız ve aylardır beklediğimiz gün sonunda gelip çattı. İlk defa Avrupa nın dışına hem de okyanus ötesine gidecek olmanın heyecanı ile sabah 08:00 de Londra aktarmalı olarak New York’a hareket ettik. Londraya kadar THY nın son derece konforlu Aırbus A340ı ile gittik. Daha sonra American Airlinesın nisbeten daha eski ve daha az konforlu Boeing 777 si ile 8 saatlik uçuş sonrasında JFK havalimanına saat 14:45 sularında indik. Havaalanında önce AirTrain ile subway hattına ve daha sonra da metro ile Long Island City deki Ramada Hotel Queens’e vardık. NYC ve de özellikle Manhattan, kalacak yer açısından dünyanın en pahalı merkezlerinden; örneğin Manhattanda banyo-tuvaleti odanın içinde olan mütevazi bir otel odasının fiyatı gecelik 250 USD civarında. Bizim seçtiğimiz otel ise etrafı sanayi bölgesi olmasına rağmen gece dahil oldukça güvenliydi ve Manhattana metro ile yaklaşık 15 dakikalık mesafesiyle fiyat performans açısından oldukça tatmin ediciydi.

Otele bavullarımızı bırakıp bütün yol yorgunluğuna rağmen kendimizi New York sokaklarına attık. İlk durağımız bu şehrin en bilinen sembolü olan Özgürlük Heykeline giden feribotların kalktığu Battery Park oldu. Aslında heykel Ellis Island üzerinde bulunmakta ancak adaya giden feribot seferleri kapanmıştı.

Biz de Lonely Planet rehberinin tavsiye ettiği ve bir çok turistin bizimle aynı yolu seçtiği gibi Staten Island Feribotuna –üstelik NY taki bedava olan nadir aktivitelerden- binip muhteşem Manhattan, Brooklyn ve Lady Liberty manzaralarının keyfine vardık.

Staten Islandda inip yolcuların çok büyük bir kısmının yaptığı gibi hiç vakit kaybetmeden dönüş feribotu için sıraya girdik. Çünkü adada gerçekten de turistler için bir aktivite yok. Bu feribotun bedava olmasının nedeni de zaten bu adanın cazibesini artırmakmış.

Feribot turumuzu tamamladıktan sonra Manhattanda yürümeye başladık. Kocaman gökdelenler, ünlü yellow cab ler, cetvelle çizilmiş street ve avenueler hep filmlerden gördüğümüz New York ikonlarına bakarak ünlü Wall Street ve New York Borsasını gördük.IMG_1397

İkiz Kulelerin enkazının olduğu yer olan Ground Zeroya geldiğimizde hemen yakındaki ünlü Century 21 mağazasının ayakkabı reyonunu görünce gezimizin ilk gününün sokak kısmını sonlandırdık ve dükkanın içinde birbirimizi kaybettik. Kapış kapış giden ayakkabıların içinde uygun numara da bulamadık. Mağazadan çıktığımızda hava kararmıştı. Rehberimiz önerdiği bir dinerda (Zaitzeff) organik sandviç ve salata yedik. Günün yorgunluğu da çökünce metroyla otelimize döndük ve NYC deki ilk günümüzü tamamladık.