Hawaii – Oahu son gün

Son günümüzde amacımız adanın dünyaca ünlü sörf mekanlarının bulunduğu kuzey sahilini (north shore ve windward coast) boydan boya katetmekti.

Yine sabah erkenden kalktık ve otel odamızda Amerikan televizyonunda canlı yayınlanan Türkiye-ABD Dünya Basketbol Şampiyonası finalini izledik. Her ne kadar maç sonucuna üzülsek de sonuçta dünya 2.liği de büyük bir başarıdır dedik ve yolumuza biraz geç de olsa devam ettik.

İlk durağımız sörfçülerin uğrak yeri olan Haleiwa kasabası oldu. Burada herşey sörf ve sörfçülere yönelik. Biz öncelikle rehberimizin önerdiği pizzacıda son derece lezzetli vejeteryan pizzalar ile karnımızı doyurduk.

Kasabanın içindeki galeri ve hediyelik eşya dükkanlarında biraz dolandıktan sonra yolumuzun üstündeki beachlere sırayla uğramaya karar verdik.

Pupukea Beach Park oldukça küçük ve sempatik bir plaj. Burada Hanauma Bay de gördüğümüz balıkların bir kısmını daha doğal bir ortamda gözlemleme şansı bulduk.

Yaklaşık 1 saat yüzme ve şnorkel aktivitesinden sonra yol üstündeki Waimea Bay Beach Park a geldik. Burası adanın en ünlü sörf plajı. Oldukça davetkar görünen bir kumsalı vardı ancak güneş tam tepedeydi ve kumsalda hiç ağaç görünmüyordu. Bu nedenle burayı pas geçip adanın en güzel kumsallarından biri olan Sunset Beach Parka arabayı park ettik ve burada gerçekten denizin keyfini çıkardık

IMG_2383 IMG_2386 IMG_2387 IMG_2389

Yola devam edip yine bir resorta vardık. Turtle Bay Resort da son derece lüks otel, golf sahaları ve plajdan oluşan bir tesis ve burası da adadaki diğer tesisler gibi halka açıktı. Artık akşamüstü olmuştu, burada karnımızı doyurup biraz güneşlendik.

Dönüş yolunda Lost dizisinin çekildiği at çiftlikleri ve Hurley nin golf oynadığı yerlerin önünden geçtik. Meraklıları için buralara özel turlar düzenlendiğini belirtmek isterim.

Son gecemizde ünlü Cheesecake Factory de tatlı yemek istedik. Adaya geldiğimizden beri her akşam şansımızı denemiş ancak yer bulamamıştık. İlk defa yarım saat gibi kısa bir bekleme süresi olduğunu duyunca neşemiz yerine geldi ve sonunda ünlü cheesecakeleri tatma fırsatını bulduk.

Son gecemizi de bu şekilde noktalayıp otele döndük. Ertesi sabah erkenden kalkıp havaalanına gittik. Arabamızı teslim edip Hawaiian Airlinesın güleryüzlü personeli ile kafamızda adaya ait son derece güzel yaşanmışlıklar eşliğinde Los Angeles a doğru yol almaya başladık.

2 thoughts on “Hawaii – Oahu son gün

1. Tavsiyeler için teşekkür ederim… 1 ay sonra gidicem ama şimdiden sizin tavsiyelerinizle yolu biliyo gibiyim… Umarım daha çok yer görür ve bu kadar net anlatırsınız…. Tekrar çok teşekkürler…..
    Kenan Asiltürk

1. Çok teşekkürler Kenan Bey… Yorumlarınız sayesinde faydalı olabilmenin keyfini yaşıyoruz, biz de size teşekkür ederiz…