Hawaii- Oahu 3.gün

3.günümüzün sabahında planımız güneş iyice ortalığı kavurmaya başlamadan sönmüş bir volkan olan ve Waikiki plajı ve Honoluluya tepeden bakarak nefes kesici manzaralara şahit olma şansına erişeceğimiz Diamond Head’e tırmanmaktı. Ancak krater alanına vardığımızda bizi hoş bir sürpriz bekliyordu. Tam yola çıkacakken bastıran sağanak yağmur yüzünden arabamıza sığındık. Yağan yağmur ortalığı serinletti ve uzun ve zor yolculuğumuzun bir parça kolaylaşmasını sağladı.

Yaklaşık 1.5 km lik dik patika, merdivenler ve tünellerden oluşan yolu 45 dk. içinde her yaştan insanlarla beraber tırmandık.

Tırmanırken bir taraftan da etrafımızda gittikçe güzelleşen manzaraları gözlemledik.

P1000157 P1000156

Tepeye vardığımızda susamış, yorulmuş ve terlemiştik. Ancak gördüğümüz tablo gerçekten her şeyi unutturdu.

Aynı yolu yavaşça indik ve arabamıza binip yeni rotamızı çizdik. Bugün adanın  doğu sahilindeki plajları ziyaret etmeyi planladık.

Honolulu, HI to Kailua, HI - Google Maps_1288727082112

Diamond Head’den ayrılıp yol üstündeki Hawaii Kai de mola verdik. Burası denize açılan kanallar arasında son derece lüks evlerin olduğu resort tarzı bir yerleşim birimi.

Biraz ara sokaklarda arabayla dolaşıp shopping mall dan alışveriş yaptıktan sonra beach parklara doğru devam ettik. Yolumuzun üstündeki Waimanalo köyü dünyaca ünlü Hawaiili tombiş müzisyen Israel Kamakawiwoʻole nin memleketi. 50 first dates filminin soundtrackinde de yer alan ‘Somewhere over the rainbow’ isimli şarkısı adanın her yerinde kulağınıza çarpıyor ve adanın atmosferini mükemmel bir şekilde yansıtıyor.

Beach Park, adanın 5.5 km ile en uzun sahiline sahip. Deniz davetkar görünüyordu ancak kumsaldaki güvenlik ikazında çarpan deniz analarından bahsettiği için bu plajı pas geçtik ve yolumuza devam ettik.

Yol üstünde son derece şirin bir doğal plaja rastladık. Adeta kişiye özel olan plajda deniz kaplumbağaları ile beraber yüzen bir çifte epey özendik.

En sonunda adanın en güzel yüzme plajlarından birinin bulunduğu Kailuaya vardık. Burası doğu sahilinin en büyük kasabası. LP rehberimizin önerdiği Boston Northend Pizza Bakery de son derece lezzetli devasa vejeteryan ve mantarlı pizzalarla karnımızı doyurup kendimizi plaja attık.

Kailua Beach Park, adada yüzdüğümüz en güzel plajlardan bir tanesiydi. Burada bütün öğleden sonrayı kumsalda ve denizde geçirdik.  IMG_2246 IMG_2247   IMG_2251

Akşamüstüne doğru sahilden kuzeye doğru devam ettik. LP rehberinde terkedilmiş görünümlü olarak nitelenen ancak son derece pitoresk manzaralara sahip olduğu belirtilen He’eia State Parka sevgili hhy nin ‘bir şansımızı deneyelim’ önerisi ile girdik ve dünyanın en ilginç yemek ritüeline sahip kedilerini gözlemleme şansına eriştik.

Kedi ve tavukları başbaşa bırakıp Honolulu’ya dönüş için adanın merkezinden dağların arasından geçen yolu tercih ettik.

Adeta gökyüzünün görünmediği sık ağaçlardan oluşan ormanın içinden geçen yol bizi Nuuanu Pali State Parkı ve gözetleme noktasına götürdü.

Bu noktadan adanın adeta topraktan fışkıran bitki örtüsünü çok yakından gözlemleme şansını bulduk.

Son derece rüzgarlı ve soğuk olan tepeden ayrılıp Honoluluya döndüğümüzde hava iyice kararmıştı.

Üzerimizi değiştirip Waikikiye doğru yol aldık. Yolda yerel kıyafetleri ve enstrümanlarıyla Hawaii müziği yapan yerel sanatçıları dinledik.

Biz yolda oyalandıkça karnımız daha da fazla acıkmaya başladı. Bir türlü ne yüyeceğimize karar veremedik ve en sonunda kendimizi bir japon restoranında bulduk. Herkes menüden kendine uygun bir şeyler seçmeye çalıştı.

Hakan usülüne uygun bir şekilde wasabili sushileri afiyetle mideye indirdi. Ben karidesten memnun kaldım.

Sezoş balık siparişi verdiğini düşündü ancak gelen yemek pek öyle gözükmüyordu. Yine de aç kalmadan masadan kalktı.

Herşeye rağmen keyifli ama oldukça yorucu geçen bir günü daha bitirmiştik. Yarınki planımız akvaryum içinde yüzüyor hissi verdiği söylenen ünlü Hanauma Bay’e gitmekti. Rehberde otopark sorunundan bahsettiği için erken kalkmak üzere sözleşip odamıza çekildik.

One thought on “Hawaii- Oahu 3.gün

1. Hawaii den sonra Israel Kamakawiwo Ole'nin “Somewhere over the rainbow” şarkısı daha bir anlam kazandı. Dinlerken blogu okumak keyifli oluyor. Kardeşlere duyurulur…