Hawaii – Honolulu-1.gün

SF daki son gecemizde yorgun argın otele döndük. Yarın sabah tüm ABD macerasının en heyecan verici aktivitesi olan Hawaii yolculuğu başlayacaktı. Sabah erkenden kalkıp kahvaltımızı ettik ve havaalanına doğru yol aldık. Hawaiian Airlines’ın güleryüzlü personeli sayesinde Hawaii konukseverliğini daha uçakta yaşamaya başladıkça heyecanımız daha da artıyordu. Öğlen vakti Honolulu havaalanına indik.

***

Hawaii ismi bölgedeki başlıca adalar olan Oahu, Maui, Kauai, Molokai, Lanai, Hawai’i (The Big Island) ve birkaç tane daha küçük adadan oluşan ABD’nin birliğe en son (1959) katılan eyaletine verilen genel bir isim. Başkan Obama’nın da memleketi olan Oahu adası ve merkez Honolulu ise eyaletin başkenti ve bütün uluslarası uçuşlar buradaki havaalanından yapılıyor. Diğer adalara ise yerel havayollarının küçük uçakları ile gidilebiliyor. Oahu adası –gathering place- yani adalara gelenler için toplanma bölgesi olarak tabir ediliyor. Bizim zamanımız kısıtlı ve Oahu’ da yapılacak epey aktivite olduğundan 5 günümüzü de bu adada geçirdik. Daha fazla zamanı olanlar için diğer adalarda da son derece cazip alternatifler olduğunu hatırlatmak isterim.

Hava sıcaktı ancak rahatsızlık verici derecede değildi. Önce araba kiralama bürolarının olduğu bölgeye gidip birkaç firma ile görüştükten sonra 5 gün için 250 USD civarı (yanılıyorsam hhy lütfen düzelt) bir fiyatla Pontiac kiraladık ve otelimizin bulunduğu Honolulu merkezdeki Waikiki bölgesine doğru hareket ettik. Oteli booking.com dan ayarlamıştık. Maile Sky Court bizi konum, personelin konukseverliği ve temizliği ile fiyat performans açısından son derece memnun etti. Özellikle otoparkının olması, Honolulu merkezdeki en büyük sorun olan araba park yeri problemini çözmemizi sağladı. Hele resepsiyondaki Şilili Sebastian’ın pasaportlarımızı görüp de ‘Hello Galatasaray fans’ demesi keyfimizi iki katına çıkardı.:)

Odaya girdiğimizde 34.kattan görünen manzara ise bu kadar yolu neden geldiğimizin ve göreceklerimizin habercisiydi adeta.

P1000097 P1000099

Bavullarımızı yerleştirdikten sonra kendimizi sokağa attık. Önce yakınlardaki alışveriş merkezinde (Ala Moana Center) karnımızı Meksika ve Çin yemekleri ile doyurduktan sonra Waikiki plajının o saatlerde çok kalabalık olacağını düşünerek denize girmek için hemen karşıdaki Ala Moana Beach Park’a kendimizi attık. Burada Pasifik Okyanusuna ilk defa girmenin mutluluğunu yaşadık. Şehrin merkezi olmasına rağmen hem plaj hem de su inanılmaz derecede temizdi. Zaten bu adaların en önemli özelliklerinden biri de sanırım bu.

P1000100 P1000103

Deniz ve kumun keyfini çıkarıp 6 saatlik uçak yolculuğumuzun yorgunluğunu attık. Akşamüstü hemen yan taraftaki yat limanından geçip dünyaca ünlü Waikiki plajında güneşin batışını izlemek üzere yürümeye başladık. Plajın bir ucunda insanı zorla içine davet eden Hilton otelinin lagününü gördük. Waikiki plajındaki otellerin kumsalları herkese açık. Bu nedenle çekinmeden lagünün etrafında dolaşarak kumsala geçip yürümeye devam ettik.

P1000118 P1000120P1000125 P1000127 P1000126

Böyle bir manzaraya şahit olmanın keyfiyle neredeyse bütün kumsalı çıplak ayakla yürüdük(m).  Plajdaki lüks otellerin bahçeleri günbatımına karşı Hawaii müzikleri eşliğinde kokteylleri yudumlayan neşeli (ve de oldukça zengin görünümlü) turistlerle doluydu. Biz de onların neşeleri ve müziklerine plajdan eşlik edip otelin yolunu tuttuk. Üstümüzü değiştikten sonra bir şeyler yemek ve dolaşmak amacıyla downtowna (şehir merkezi) gittik ancak sokaklarda kimse yoktu. Akşam saat 18 den sonra oralarda kimse olmazmış ve bütün aktivite Waikiki bölgesinde imiş. Bunu anlayana ve de arabamıza park yeri bulana kadar saat 22 olmuş, kızların uykusu gelmiş ve çoktan arka koltukta uyumaya başlamışlardı. Zaten park yeri de bulamadık ve otele döndük. Ertesi sabah kahvaltısı için marketten malzemeleri alıp yarın sabah erkenden kalkmak üzere yattık.