Farklı Bir Dünya Beyaz Rusya: 2. Gün Dudutki

Minsk şehir merkezinde görecek çok fazla birşey olmadığı için bugün yakınlardaki eski köy yaşamını anlatan Dudutki açık hava müzesine gitmeye karar verdik. Minsk’ten otobüs yolculuğu yaklaşık 1,5 saat sürüyor ve ücret 10.000 BR yani 1 EUR. Halk otobüsünde tam olarak anlayamadığım ilginç bir olay da meydana geldi. Otobüse binip arkadaki koltuklardan birine oturmuştuk ki bir yolcu gelip kalkmamızı söyledi. Ben içimden niyeki diye geçirirken arkadaşım kalkmamız gerektiğini söyleyince kalktık. Meğersem otobüse bilet alırken koltuklar hepsi doluymuş biz de ayakta yer almışız. Ama yerlerin numaralarının belli olmadığı ortamda adam nasıl bizi tespit etti hala çözebilmiş değilim.

Yol şehir merkezinden farklı olarak Minsk’in kırsal kesimini görmek için ideal. Yol boyunca yapımı süren inşaatlar, eski komünist blokları ve şehir dışında ise klasik verandalı köy evleri dikkat çekici.

Dudutki yapay bir köy şeklinde tasarlanmış bir müze. Çeşitli kulübelerin içerisinde Beyaz Rusya’ya özgü samandan yapılan oyuncakları, gerçek ağaç parçaları üzerine yapılmış magnetleri bulmak, seramik yapımı izlemek, eski arabaları görmek, ata binmek ve köy peynir ekmeğinin tadına bakmak mümkün. Giriş 45.000 BR yani 4,5 EUR.

Bir de müze-köyün dışındaki soğan çatılı tahta kiliseyi ve yeldeğirmenini görmek mümkün. Yeldeğirmeni için bir de ilginç mizansen yapılmış 🙂

Otobüsün Minsk’ten kalkış saatini tam hatırlamıyorum ama sanırım 9:30 ya da 10:00 idi. Günde iki sefer var. Biz 14:20 otobüsü ile geri döndük. Bir tane de 17:00’de dönen vardı yanlış hatırlamıyorsam. Neyseki bu sefer araca ilk bindik ve oturduk. Kaldıran da olmayınca açık havanın vermiş olduğu yorgunlukla uyuklaya uyuklaya geri döndük.

Akşam yemeğini bu sefer riske atmamak için önceden rezervasyonumuzu yaptırmıştık. Ortamdaki fiyatların düşüklüğünden de faydalanarak ilk defa Lonely Planet’in “top choice” restoranlarından birine gitme fırsatı buldum. Strawnya Talaka menüsünde geleneksel lezzetleri barındıran oldukça güzel bir atmosfere sahip ve canlı müzik yapılan bir yer. Menüler kocaman tahta kutulardan yapılmış, aynı bizim tavla kutuları kadar.

Strawnya Talaka: vul Rakovskaya 19, Minsk

Rehberde tavşan tavsiye edilse de gerek fiyatların yüksekliği gerekse daha geleneksel şeyler tatma arzum menüyü draniki, blini ve tavuk fileto şeklinde oluşturmamıza neden oldu. Ayrıca menüdeki Torres’in semi-dry beyazını şiddetle tavsiye ederim. Servis, canlı müzik ve yemeklerin lezzeti gerçekten çok iyiydi. Fiyat ise 3 çeşit yemek 4 kadeh şarap için 50 EUR geldi.

draniki (patatesten yapılma ama tadı mücvere benziyordu)

sushki (bir çeşit sert kraker, aperatif olarak her masada duruyor)

blini (içi peynir ve mantar dolu pancake denebilir)