Beyaz Rusya’da Doğa ve Tarih Gezisi: Brest

Brest Beyaz Rusya’nın güney batısında küçük, temiz ve düzenli bir şehir. Burası Beyaz Rusya’da gördüğümüz diğer şehirlerden oldukça farklı. Polonya sınırında olduğu ve daha önceden Polonya ve İsveç kontrolünde olduğu için sovyet tipi bloklardan ziyade Avrupa tarzı küçük evler var. Ayrıca meşhur Brest-Litovsk anlaşmasının da imzalandığı yer. Sovetskaya caddesi ve etrafı şehrin en aktif bölgesi. Araç trafiğine kapalı olan caddede yürümek oldukça keyifli. Etrafta birçok kafe, restoran ve bar bulunuyor.

P1070322 P1070326 P1070330 P1070333

Bir anıt kompleksi olan Brest kalesi, Brest’e gidince muhakkak görülmesi gereken yerlerden. Brest ikinci dünya savaşı sırasında Alman işgaline karşı önemli direniş göstermiş olması sebebiyle Kahraman Şehir ilan edilmiş. Kompleks de burada çarpışanların anısına yapılmış. Komplekse ana giriş dev bir sovyet yıldızından.brest-fortress-memorial-belarus

İçeride direniş sırasında Almaların su kaynaklarını kesmesi nedeniyle suya ulaşmak için ölümü göze alan askerleri temsilen dikilen dev Susuzluk Heykeli’nin yanı sıra Beyaz Saray, 100 metre yüksekliğindeki Obelisk, Sonsuz Ateş, Kale Müzesi ve Kalenin kapıları görülmesi gereken yerlerden. Kalıntılar ve köprüler en önemli atraksiyonlar. Brest kalesine gündüz gitmenizi tavsiye ediyorum. Gece birazcık kasvetli ve belki ürkütücü olabilir.

warrior-brest-belarus 000739_249312 brest_fortress

Brest’te ilginç başka bir müze daha var: Demiryolu ekipmanları müzesi. Bu açık hava müzesinde eski Sovyetler Birliği (SSCB) döneminden kalma güzel tren örnekleri bulunuyor. Trenlerin çoğu çalışabilir durumda muhafaza ediliyor ve bir kısmının içine girmek mümkün.P1070272 P1070289 P1070305

Brest’te sadece bir akşam gecirdiğimiz için çok dolaşamadık. Akşam yemeği için rehberimizdeki Jules Vernes isimli restorana gittik. Ortam ve yiyecekler güzeldi ancak başka yerlerle ile karşılaştırdığımızda birazcık pahalı olduğunu gördük. Yine de Avrupa’ya kıyasla oldukça makul denebilir.

Brest’te geceyi geçirdikten sonra sabah yolculuğumuza devam ettik. Brest’in 50 km kadar kuzeyinde Unesco Dünya Mirasları listesinde yer alan Belovejskaya Pushcha milli parkı bulunuyor. Eğer aktif bir dinlenme isterseniz Belovejskaya Pushcha tam size göre bir yer. Bu dev parkta hem büyükler hem de çocuklar keyifli vakit geçirebilir.P1070354 (1280x960)P1070361 (1280x960)

Biz parka yaklaşık sabah 11’de geldik ve girişte parkın bisiklet kiralama bölümünden bisikletlerimizi kolayca kiraladıktan sonra pedalları çevirmeye başladık. Parkta bölgede yaşayan hayvanların bulunduğu bir de hayvanat bahçesi var. Aralarında en ünlüsü aynı zamanda Belarus’ın önemli simgelerinden biri olan ve Avrupa’nın en ağır kara hayvanı olan  Avrupa Bizonu (Zubr). Hayvanat bahçesinin çevresinin uzunluğu yaklaşık 1 km ancak biz bisikletle gezdiğimiz için çok rahat oldu. Çocuklu aileler çocuk arabalarıyla da rahatlıkla gezebilirler.

P1070365P1070384 P1070413

Hayvanları gördükten sonra bisikletli turumuza başladık. Bisiklet turu birkaç tane farklı rota mevcut. Biz hemen hemen bütün parkı içine alan ve en uzun olan (27 km) rotayı seçtik. Yol bisiklete binmek için ideal. Hemen hemen hiç yokuş yok ve yolun iki tarafı uzun yeşil ağaçlar ile çevrili.P1070451P1070439 (1280x960)

Hafta içi olduğu için çok az turist vardı ve bizde oldukça sakin bir şekilde gezindik Bisiklet rotası nerede olduğunuzu anlamanıza yarayan bazı atraksiyonlarla (pek etkileyici olmasa da) işaretlenmiş. Örneğin aşağıdaki resimde ağaçtan çıkan bir bizon kafası olduğu söyleniyor 🙂

P1070421 P1070427 (960x1280)

İçine girip fotoğraf çektirebileceğiniz bu ağaç da yoldaki atraksiyonlardan…P1070443 (1280x960) (2)

Bisiklete bine bine iki güzel göle ulaştık. Etrafra hiç kimse yoktu. Piknik için çok hoş bir yerdi. Bizde hem biraz oturup dinlenmek hem de sırt çantamızdaki yemek için bir mola verdik.P1070481

Rotamızın bir sonraki durağı Noel Babanın Evi idi. Belarus’ta Noel Babayı (Ded Moroz-Buz Baba) tüm yıl boyunca görmek mümkün. Yalnızca evinin önünde gelip Ded Moroz Ded Moroz diye bağırmak gerekiyor. Yeterince yüksek sesle bağırabilirseniz sizi karşılamaya geliyor ve size küçük bir hediye de veriyor.

P1070496 P1070503

Buz babanın evinin olduğu bölge çocuklar için bir cazibe merkezi. Tahtadan küçük evler, masal karakterleri ve bazı açık hava oyunlarını görmek mümkün.

Buz Baba’nın mekanını ziyaret ettikten sonra keyifli yollardan yavaş yavaş geri döndük. Bisiklet turumuz tam 6 saat sürdü. Kendimizi yorgun hissettiğimiz için Doğa Müzesi’ne gitmedik, hem zaten etraf doğanın en güzel yansımalarını sunuyordu. Bir gün yolunuz düşerse ve doğada huzur içinde vakit geçirmek isterseniz yanınıza piknik için bir şeyler alıp (içeride büfe vb yok) tüm gününüzü burada geçirebilirsiniz. Tabii ki sıcak mevsimde (Temmuz-Ağustos) giderseniz daha hafif seyahat edebilirsiniz. Biz parkın hediyelik eşya bölümünden birkaç hatıra aldıktan sonra bu maceramızı da sonlandırdık.