Bir Kış Masalı: Helsinki – Tallinn 4. gün

2014’ün son gününde elimizde Lonely Planet rehberimizle birlikte Tallinn sokaklarında yürümeye başladık. Özgürlük meydanında gece için hazırlıklar başlamıştı çoktan.

meydan

Merdivenlerden yukarı doğru tırmandığımızda Kiek in de Kök kulesi karşıladı bizi. 1475’de yapılan kule savaşlarda zarar görmüş ancak hiç çökmemiş neyse ki. Kulenin tepesine çıktığınızda tüm Tallinn manzarası önünüze seriliyor. Bu şehre kar gerçekten çok yakışıyor.

kiek in de kok

kiek in de kok2

kiek inde kok3

Kulenin önünde fotoğraf çektiren gelinle damada el salladıktan sonra yürüyüşe devam ettik.

gelin damat

Alexander Nevsky soğan şeklindeki kubbeleriyle dikkat çekici bir katedraldi. Selin’le birlikte sessizce içeri girdik ve biz de kendi bildiğimiz şekilde ailemiz için dua ettik.

alexander nevsky

Katedralin çevresindeki yollar yürüyüş için çok zevkliydi.

tallinn

tallinn3

tallinn2

Hediyelik eşya dükkanlarının bulunduğu dar sokaktan geçince Toompea Hill olarak da bilinen tepeye geldik. Kiek in de Kök’e çıkmak istemeyenler için bu tepeden görülecek manzaranın da enfes olduğunu söylemek isterim.

tallinn5

Uzun yürüyüşümüze akşama kadar devam ettik. Papillon’un önderliğinde geçen bu tur yemek ve dinlenme molalarıyla tüm günümüzü aldı.

talinn6

tallinn7

tallinn8

tallinn9

tallinn10

tallinn11

Yürümek istemeyenler için ana meydandan her yarım saatte bir kalkan mini trenler turistleri bekliyor.

tallinn12

Çevresinde tek katlı binaların olduğu bu sevimli minik avluya bayıldım. Bogapott adlı cafeye ait avluda, yine kendilerine ait olan seramik ve hediyelik eşya dükkanı vardı. Fotoğraf çekmek için izin istedik ve kısa bir mola vermiş olduk.

tallinn13

tallinn14

Bogapott’un karşısındaki cafeye tesadüfen oturduk. Yediklerimiz gayet güzeldi ancak aklımda yemeklerden çok bol bol güldüğümüz saatler kalmış.

cafe

Bir gün önce yemek yediğimiz pizzacının ismini not etmeyi unutmuştuk. Önünden geçince bu fırsatı kaçırmadık. Küçük ama çok samimi bir mekandı.

pizzaci

Çocuklar için boyama kitaplarının ve dergilerin olması ufaklıkları oldukça oyaladı. Gitmeden önce yaptığımız ufak araştırmada “Çocuk dostu pizzacı” olduğu yazıyordu zaten. Ancak sonraki günlerde yemek yediğimiz yerlerin tutumundan da genel olarak çocukları önemsediklerini gördük. Bir tanesinde çocuk menüsünün arkası tamamen boyama alanı olarak ayrılmıştı. Ortaçağ konseptli Olde Hansa adlı restoranın boyama sayfası için ayırdığı resim de o döneme ait karakterlerdi. İnce düşünülmüş detayları seviyorum.

olde hansa

olde hansa2

Ana meydana çok yakın bir buz pisti alanı var: Harju İce Rink. Buz pistinde kayan çocukları izlemek eğlenceliydi.

harju ice rink

harju ice rink2

Eve gitmeden önce Town Hall Square ‘de biraz daha vakit geçirmiştik. Yılın son günüydü. Gecenin hareketli geçeceği şimdiden belliydi.

town hall square

St. Catherine’s Passage mutlaka görülmeli. Taş duvarların arasındaki dar sokakta sanat atölyeleri ve birkaç restoran bulunuyor.

st catherine passage

St Catherine’s Passage’dan geçtikten sonra otele gitmeye karar verdik. Geceyarısı kutlamalarına kadar şömine başında vakit geçirdik. Hoş şarkılar eşliğinde çok sakin, dingin ve huzurlu bir akşamdı.

somine

Gece saat 00:00’a doğru sokakta hareketlenmeler başlamıştı bile. Çocukların uyumaması için son saatlere doğru çok çaba gösterdim. Çok uykuları gelmişti ama onlarsız yeni yıl eğlencesi olmazdı. Tallinn’e kadar gelmişken havai fişek sesleri içinde uyumak hiç olmazdı.

Town Hall Square oldukça kalabalıktı. Sahnede dans gösterileri devam ediyordu. Alkol oranı yüksekti ancak hiçbir taşkınlık gözlemlemedik. 10’dan geriye doğru hep beraber saydıktan sonra arka arkaya havai fişekler patlamaya başladı. Herkes sevgi yumağı şeklinde birbirine sarıldı.  Havai fişek gösterisi Tallinn’in birkaç farklı noktasından aynı anda atılıyordu. Gökyüzü ışık oyunları içinde aydınlanıyordu. Atılan havai fişeklerin haddi hesabı yoktu. Yaklaşık 1 saat sonra odamıza döndüğümüzde hala sesleri geliyordu.

Işıl ışıl, harika bir gecenin ardından gezimizin son gününe gelmiştik. Tüm yorgunluklar ve bol soğuklu günlerin ardında kalan unutulmaz anılar oldu…