36. Gün: Puno-Cusco

Puno’dan sonraki durağımız Cusco. İki şehir arasını normalde 6 saatte almak mümkün fakat biz yol üzerindeki tarihi noktalarda duran 9,5 saatlik rehberli turistik otobüsü tercih ettik. Turistik otobüs yol üzerinde toplam 5 mola veriyor. Aynı servisi 3 farklı şirket veriyor. Biz Avi’nin tavsiye ettiği Turismo Mer için öğle yemeği dahil k/b 25 USD’ye biletimizi aldık ve saat 7:30’da yola çıktık.
Yol üzerinde ilginç yerler gördük. Otobüsümüzün üzerinde gittiği yoldan başka asfalt yolu olmayan, ulaşımın mototaksilerle sağlandığı hastanesi olmayan şehir garipti.
Otobüsümüzün ilk durağı Puno’ya 106 km uzaklıktaki Pukara. Pukara’nın en önemli özelliği M.Ö 1600’lere varan kalıntılar bulunan müzesi. Aynı zamanda Peru’nun güneydeki ilk medeniyeti olma özelliğini taşıması. Biz müzeyi gezmek yerine köy meydanında turlamayı tercih ettik.

Pukara
Otobüsümüzün ikinci durağı La Raya. Buranın yol üzerindeki en yüksek nokta (4335 metre) olması haricinde bir özelliği yok. Alpaca’ları bu kadar yakından ilk defa burada gördük.

La Raya

Üçüncü durağımız olan Sicuani’de ise öğle yemeğimizi yeyip lamaları sevme imkanını yakaladık.

Sicuani

Dördüncü durağımız ise Cusco’ya 118 km uzaklıktaki Raqchi. Burası Inka’lar için büyük önem taşıyan dini bir merkezmiş. Biraz Inka tarihi görelim diyerek k/b 10 soles olan kalıntıları ziyaret ettik.

Raqchi

Cusco’dan önceki son durağımız ise Andahuaylillas. Buranın en önemli özelliği ise güney amerikanın en eski kiliselerinden birini içinde barındırması. Kilise gezmek pek ilgimizi çekmediği için yine köy meydanında dolaşmayı tercih ettik.

Andahuaylillas

Otobüsümüz 4:30 civarında nihayet Cusco’ya vardı. Otobüste tanıştığımız Miguel ve Cintia ile birlikte bir grupmuşuz havası vererek pazarlıkta elimizi güçlendirdiğimiz “Kamilah Lodge”a yerleştikten sonra önce kısa bir şehir turu attık. Daha sonra Machu Picchu turumuzu ayarladık ve Miguel-Cintia ikilisiyle bir tavukçuda akşam yemeğinin ardından bu günü de noktaladık.