28. Gün: Valparaiso

Günübirlik 1 saat mesafedeki Isla Negra’ya gitmeyi düşünüyorduk ancak pek birşey olmadığını öğrenince Valparaiso’da kalıp dinlenmeye karar verdik. Kahvaltıdan sonra öncelikle Artilleria’ya gidip şehri başka bir tepeden seyrettik. Ancak manzara pek de iç açıcı değil. Limandaki vinçleri seyrediyorsunuz. Yine de yapacak alternatif birşey olmadığı için 1 saate yakın oturup güneşlendik.

Artilleria Tepesi

Artilleria sokakları

Artilleria’dan sonra Navy Sotomayor Square’e doğru giderken bir hatıra alalım dedik. Dükkan sahibi Türk olduğumuzu öğrenince Galatasaray, Hakan Şükür ve Türk milli takımının dünya üçüncülüğünden bahsetti. Eee adam gönlümüzü fethedince onun dükkanından aldık tabii ki hatıralığı. Aklıma gelmişken bazı bloglarda ve internet sayfalarında okuduğum “karşılaştıkları ilk Türk benmişim” olayı şimdiye kadar hiç başımıza gelmedi. Biz mi çok turistik takılıyoruz yoksa diğer gezginler mi çok underground takılmış anlamadım…

Valparaiso Deniz Kuvvetleri Binası

Magnetlerin de üzerinde yer alan klasik Otobüsler

Conception bölgesindeki meydan ve sokaklarda da biraz turladıktan sonra erkenden otelimize döndük. Akşam yemeği yine hostelin mutfağında.